Šiemet žiema lepina sniegu, keliančiu šventinę nuotaiką, o ir temperatūra nėra itin žema, todėl galima leisti laiką  smagiai čiuožinėjant rogutėmis, pačiūžomis ar tiesiog vaikštinėjant apsnigtais takais. Tačiau šaltuoju metų laiku neišvengiamai susiduriama su  sli­džiais ša­li­gat­viais ir ap­le­dė­jusiais laip­tais, todėl kyla di­des­nė trau­mų ti­ki­my­bė.

Sveikatos specialistai įspėja, kad itin atsargūs turėtų būti vyresnio amžiaus žmonės, ypač sergantys osteoporoze, nes dėl sumažėjusio tankio kaulai lūžta lengviau. Griūnant ant šono rizikuojama patirti šlaunikaulio kaklo lūžį, kuris nėra mirtina trauma, tačiau gyja labai ilgai ir gresia komplikacijos.

Visgi pavojingiausios – galvos traumos, kai žmogus griūva atbulas visu ūgiu. Jei buvo sutrenkta galva, reikia stebėti, ar žmogus orientuojasi aplinkoje, ar neatsiranda mieguistumas, pykinimas, vėmimas, nes tai – smegenų sukrėtimo požymiai. Pastebėjus juos, būtina nedelsiant kreiptis į gydymo įstaigą.

Griūdamas į priekį žmogus siekia apsisaugoti ir automatiškai ištiesia rankas. Pagrindinė smūgio jėga tenka riešams, kurių kaulai dažnai neatlaiko ir lūžta. Raiš­čių ar rau­me­nų pa­tem­pi­mai, įvai­rių kau­lų lū­žiai ir sme­ge­nų su­tren­ki­mai su­da­ro dau­giau nei pu­sę vi­sų žie­mą pa­ti­ria­mų trau­mų, todėl būtina žinoti pagrindines taisykles, padėsiančias išvengti sužalojimų:

•  Pabarstykite smėliu laiptus ir takelius prie namų, nelaukdami kol tai padarys kažkas kitas.

•  Geriau eikite ilgesniu, bet saugesniu keliu, stengdamiesi išvengti didelio nuolydžio, laiptų ir nenuvalytų, nepabarstytų kelių. Išeikite iš namų anksčiau, kad nereikėtų skubėti.

•  Eikite lėčiau, mažais žingsneliais, šiek tiek sulenkę kojas, lengvai palinkę į priekį, čiuoždami koją statykite visa pėda.

•  Netgi gerai nuvalytas ir pabarstytas grindinys gali būti slidus ir pavojingas, jei krinta lijundra!

•  Nelaikykite rankų kišenėse, nes laisvos rankos padeda išlaikyti pusiausvyrą. Dėl to nešioti kuprinę yra daug saugiau negu kitokią rankinę.

•  Pasirinkite tinkamą avalynę neslidžiu padu, su protektoriumi, atsisakykite aukštakulnių. Batai su aulu padeda stabilizuoti čiurnos padėtį ir labiau apsaugo nuo patempimų, išnirimų.

•  Besinaudojantiems lazda ar ramentais, rekomenduojama ant jų užmauti specialų antgalį.

•  Ypač atsargiai lipkite laiptais, tvirtai laikykitės laiptų turėklų.

•  Stebėkite kliūtis, neneškite daug daiktų, neneškite ant rankų vaiko.

•  Visada būkite pasiruošę galimam kritimui. Pajutę, kad krentate, stenkitės pritūpti, kad su kuo mažesne jėga atsitrenktumėte į žemę.

•  Venkite vaikščioti tamsiu paros metu, neapšviestomis vietomis.

•  Labai gerai nusivalykite batų padus prieš įeidami į patalpas, nes tirpstantis sniegas sudaro slidų sluoksnį.

•  Nelaimės atveju skambinkite skubiosios pagalbos telefonu 112.

Viena efektyviausių griuvimų profilaktikos priemonių – pusiausvyrą gerinantys pratimai, todėl labai svarbu reguliariai mankštintis – sekite mūsų biuro skelbiamą informaciją apie fizinio aktyvumo užsiėmimus ir prisijunkite.