Alytaus rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras
Biudžetinė įstaiga

Naujoji g. 48, LT-62381 Alytus
Tel./faks. (8-315) 214 38
El. paštas info@alytausrajonovsb.lt

Duomenys kaupiami ir saugomi
juridinių asmenų registre,
Kodas 301785539



norway_grants_programos_zenklas_jpg.jpg

pirmas.jpg

sveika_mokykla_230x200.jpg

PasirasykInternetu_190x118__2_.gif

arsa_logo_header.jpg

svsba.jpg

ULAC.jpg

Naujienos

2017-04-10

Šventėms ir ne tik - žaidimas „Mancala“

unnamed.jpg

Po pasiruošimo Velykoms lieka ne viena kartoninė dėžutė nuo kiaušinių – pagrindinių šventės akcentų. O kiek dar jų ir šiaip yra prisikaupusių. Ši prabudimo šventė – puiki galimybė šias dėžutes panaudoti kitiems tikslams. Internete gausu patarimų, videosiužetų, kaip šį kartoną galima prikelti naujam gyvenimui ir net gi jo gaminiais pasipuošti namus ar, kad ir šventinį stalą.

Žemiau pateikiame instrukcijas, kaip iš dėžutės nuo kiaušinių galima nesunkiai pasigaminti žaidimą „Mancala“, kuris puikiai tiks ne tik Velykinei žaidimų popietei, bet ir kitai progai.


Pasigaminkite žaidimo lentą ir išbandykite tikrai puikų žaidimą
Mankala (org. Mancala) - vienas seniausių žinomų žaidimų. Šis žaidimas kildinamas iš Afrikos, ten pradžioje šį žaidimą žaisdavo išsikasę duobeles žemėje ir dėliodami akmenis. Pavadinimas „mancala“ kilo iš arabų kalbos žodžio, reiškiančio pervedimą ar perkėlimą. Manoma, kad „Mancalos“, kaip žaidimo, pradžia susijusi pirklių naudotu „prietaisu“ - dėžučių sistema, kurioje jie laikė žmonių pinigus. „Mancala“ taisyklės šiek tiek skiriasi skirtinguose pasaulio kraštuose, tačiau esmė ta pati – perkėlinėti daiktus (akmenėlius, monetas, grūdus, saldainius ir pan.) iš vieno indelio į kitą.MANCALA_LENTA_PAPRASTAI.jpg

Žaidimą žaidžia dviese. Kiekvienas žaidėjas turi po 6 mažus indelius ir vieną didesnį ( pagrindinis taškų indas) dešinėje pusėje. Į kiekvieną duobutę-dėžutę prieš pradedant žaidimą reikia įdėti po 4 akmenukus ( monetas, saldainius, grudelius ar pan.). Į pagrindinį taškų indą akmenėliai nededami. Žaidėjų tikslas - perkėlinėti akmenukus taip, kad jų kuo daugiau atsidurtų savame didžiajame indelyje, o visi mažieji indeliai ištuštėtų.
 Kiekvienas žaidėjas paeiliui, kiekvieną kartą, perkelia akmenukus iš kurio nors savo puodelio savo pusėje ir paskirsto juos po puodelius prieš laikrodžio rodyklę, vieną po kito, įdedant į puodelį po vieną akmenėlį. Akmenėlius skirsto į visus iš eilės puodelius, nežiūrint į tai, ar tai savas puodelis ar jau priešininko.
 Jei paskutinis akmenėlis įkrenta į savą puodelį, tada iškart, neperleidžiant eilės priešininkui,  galima pasirinkti ir perskirstyti akmenėlis iš dar vieno savo mažo indelio.DSC_0015.jpg
 Jeigu paskutinis akmenukas bus padėtas į tuščią puodelį, o priešingam ( t.y. priešininko pusėje esančiame indelyje) puodelyje bus keletas akmenėlių, tada galima akmenėlius iš to indelio įdėti į savo didįjį indą.
Jeigu paskutinis akmenukas įkrenta į priešininko indelį, kuriame yra nors vienas akmenukas - ėjimas perleidžiamas priešininkui.

Žaidimas baigiasi, kai visi kurio nors žaidėjo pusėje esantys puodeliai tampa tušti. Pirmasis ištuštinęs savo mažuosius indelius, pasiima („pasigrobia“) ir lentoje mažuose puodeliuose likusius priešininko akmenukus ir susideda į savo didįjį indą. Žaidėjai skaičiuoja, kiek pavyko surinkti akmenukų į savo didžiuosius indus. Laimi surinkęs daugiau. Sėkmės žaidžiant.